Какво е DROPSHIPPING?

б

 

Dropshipping е вид бизнес модел, който позволява на компанията да оперира без да поддържа инвентар, да притежава склад за съхранение на продуктите си или дори да се налага да доставя продуктите си на самите клиенти. Начинът, по който работи, е, че търговецът на дребно си партнира с доставчик, който произвежда и / или складира продукти, пакетира продуктите и ги изпраща директно на клиента на търговеца от името на търговеца.

Този вид бизнес модел е изключително атрактивен, тъй като премахва необходимостта собственикът на магазина да има физическо местоположение, например офис или склад – вместо това са нужни само лаптоп и интернет връзка.
Забележка: Много фирми, които притежават собствени физически пространства (офиси или складове), също използват пакети за някои от своите стоки, тъй като помага за освобождаване на ресурси и пространство за други продукти.

  • ПЛЮСОВЕ НА ДРОПШИПИНГА:
    Като бизнес модел, dropshipping има няколко различни аспекта, които се оказват полезни, като:
    Лесно е да се създаде: по същество включва само 3 стъпки – намиране на доставчик, създаване на уебсайт и започване на продажбата на стоките. За някой, който е нов в индустрията на електронната търговия, този бизнес модел е сравнително лесен за разбиране и прилагане.
    Цената на създаването на онлайн бизнеса ви, използвайки модела dropship, е почти НУЛЕВА: при традиционните бизнес модели повечето разходи са свързани със създаването и пускането в експлоатация на Фейсбук страница, УЕБСАЙТ, профили в различни социални мрежи и форуми.
    Не е нужно да се притеснявате за прекомерни разходи: собственикът на бизнеса не е длъжен да закупува инвентар. По този начин може и да не се стигне до разходи за наемане или закупуване на склад или офис, както и да има съществени разходи, свързани с него (ток, телефон сметки, канцеларски материали и т.н.) Фиксираните разходи за управление на уебсайта са всичко, за което собственикът на бизнеса трябва да има грижа.
    Рискът от фалит като бизнес модел е значително по-нисък: ако бизнесът не продава продукти, той все още не губи нищо, така че няма никакъв натиск да се продава.
    Бизнесът може да се управлява отвсякъде, така че собственикът на бизнеса е независим от местоположението си: без офис, без склад, без служители и без главоболия. Всичко, от което се нуждаете, е лаптопът ви и Интернет.
    Има много разнообразие, когато става въпрос за продуктите, които искате да продавате. Има доставчици на почти всичко, което бихте искали да продадете. Можете да разчитате на един страхотен продукт, да продавате няколко продукта наведнъж или да ги смесвате, всичко зависи от вас. Намерете вашата ниша и доставчик и действайте. В традиционните търговски модели на дребно, ако искате повече печалби, трябва да свършите повече работа и да инвестирате много повече от своя джоб. С dropshipping всичко, което трябва да направите, е да изпратите повече поръчки към вашия доставчик на избраните ви стоки и след това да ги оставите да се справят с всичко останало, докато печелите. Намалени загуби на повредени стоки: Тъй като пратката отива директно от доставчика към клиента, има по-малко стъпки, които драстично намаляват риска от повредени предмети, докато се движат от едно физическо пространство към друго.
  • МИНУСИ НА ДРОПШИПИНГА:
    Точно като всичко в живота, има някои недостатъци, които идват заедно с многото предимства на dropshipping. Ето няколко недостатъка на бизнес модела на dropship:
    Малко по-ниски маржове на печалба в сравнение с доставката от търговец на едро или производител: В зависимост от вашата ниша, местоположение или изисквания, доставчиците ще ви таксуват с по-високи цени за dropshipping продукти, които желаете да продавате.
    Пълна отговорност, когато нещо се обърка, дори когато е виновен доставчикът. Тъй като клиентът закупува продукта от уебсайта на търговеца, ако доставчикът обърка нещо, това все още е вина на търговеца, тъй като марката е лицето на процеса на продажба на дребно (т.е Вие). Това е една от причините, поради които е изключително важно да изберете правилния доставчик.
    Марката има значително по-ниско ниво на контрол. Удовлетворението на клиентите често е свързано с детайлите – персонализирано опаковане и брандиране на изпратените продукти. За съжаление, моделът за дропшипинг рядко дава възможност на търговците на дребно да контролират представянето на тяхната марка по време на процеса на доставка и изпълнение, тъй като доставчикът е този, който доставя продуктите.
    Нивото на конкуренция е сравнително високо: атрактивността и популярността на бизнес модела dropshipping означава все повече и повече търговци на дребно във всеки сегмент и ниша. Освен ако търговецът на дребно не се погрижи за изключително специфичен сегмент или ниша, конкуренцията би могла да бъде пагубна.
    Управлението на инвентара може да бъде трудно: проследяването на запасите на доставчика е почти невъзможно. Неправомерните комуникации могат да предизвикат проблеми като анулиране и да се налага да се правят поръчки в обратен ред. Този аспект може, разбира се, да бъде управляван със софтуер в наши дни, но и те също идват с цена и може да увеличат разходите ви.

About The Author