Виртуалната реалност ли е бъдещето?

Защо виртуалната реалност може да бъде бъдещето?Виртуална реалност

За да разберем наистина виртуалната реалност, първо трябва да я изпробваме. С обикновен или дори с 3D екран, пак  се чувстваш далеч от действието. Слагайки VR очила (за виртуална реалност) и слушалки действието вече придобива други мащаби. Подът ви се губи под краката и вие попадате в един съвсем различен свят. Ето защо, виртуалната реалност започва първо като платформа за игри, преди да се превърне в нещо друго. Въпреки, че концепцията е на хоризонта в продължение на повече от две десетилетия, е имало три препятствия за преодоляване: цена, дистрибуция и фрагментация.

Цена?

Цената все още е фактор, но не е основен. Първата виртуална система е била с цена 10 пъти по-висока от сегашната на Oculus Rift. Тя все още струва над 300$, което си е доста за парче хардуер, което още като разопаковаш може и да не проработи както трябва, както и да няма игрите които ви се иска да играете. За Xbox One, цената е почти същата, но тя е добре изградена и е с  непрекъснато разширяване на съдържанието.

Разработването на добри игри струва милиони долари, затова повечето разработчици няма да рискуват големи бюджети за създаването на продукт за система, която няма голяма потребителска подкрепа. Парадоксално, потребителите няма да похарчат много пари, без добро съдържание. Затова  производителите търсят по-евтини варианти и много по-мощни системи. Най-евтиният днес е Google’s Cardboard,  който, както подсказва и името, е направен от картон и можете да изтеглите схеми за него безплатно. Той действа, като просто държите мобилния си телефон, много близо до очите си.

Все още не сме видели игри за виртуална реалност с много високо качество, но потребителите все още имат интерес. Те искат да изпробват и да купят такива игри. Игри, които са съвместими с очилата и слушалките за виртуална реалност. Определено има признаци за прогрес- големи телевизионни оператори са все по-склонни да проучат усещането за виртуална реалност, както са направили от HBO с техният проект Game of Thrones VR (Игра на тронове). GoPro и други са започнали да предлагат видео камери снимащи на 360 градуса (за виртуална реалност), а YouTube вече е започнал бета тестване на неговото 360-градусово  видео.

Фрагментация

Доскоро, големият проблем на VR беше фрагментацията. Игра предназначена за Oculus, не може да тръгне без съществени модифкации на очилата и слушалките на  Samsung. Случаят вече не е такъв с новата разработена платформа на Unity Technologies. Unity обработва всичката тежка информация и така една игра може да се играе на различни платформи. Ето че разработчиците вече могат да се фокусират върху това, в което те са най-добри, а именно създаването на великолепни игри.

Дистрибуция

Последното препядствие е разпределение на съдържанието, но магазините за приложения на  IOS и Android вече са го преминали. Също така има и дистрибутори, които имат възможност да хостват и да продават съдържание с виртуална реалност с най-високо качество. Така, че единственият проблем, за който остава да се погрижат, е да създадът по-добро съдържание  за платформите.

Заключение

Не очакваме виртуалната реалност да стане масова през следващите две години. Вероятно ще започнем да виждаме ограничени заглавия до 2018, но до тогава бизнесът ще е похарчил милиарди долари, за да се увери, че тази технология е атрактивна за купувача. Също така, трябва да се вложат много усилия, за да накарат хората да изпитат това наистина уникално преживяване, защото никоя реклама не може да ти го даде.