Защо виртуалната реалност навлиза постепенно в бъдещето?

ноември 27, 2018
Димитър Вълков

Виртуална реалностЗа да разберем наистина виртуалната реалност, първо трябва да я изпробваме. С обикновен или дори с 3D екран пак  се чувстваш далеч от действието. Слагайки VR очила (за виртуална реалност) и слушалки, действието вече придобива други мащаби. Подът ви се губи под краката и вие попадате в един съвсем различен свят. Ето защо, виртуалната реалност започва първо като платформа за игри, преди да се превърне в нещо друго. Въпреки че концепцията е на хоризонта в продължение на повече от две десетилетия, е имало три препятствия за преодоляване: цена, фрагментация и дистрибуция.

Цена?

Цената все още е фактор, но не е основен. Първата виртуална система е била с цена 10 пъти по-висока от сегашната на Oculus Rift. Тя все още струва над 300$, което си е доста за парче хардуер, което, още като разопаковаш, може и да не проработи както трябва, както и да няма игрите, които ви се иска да играете.

Разработването на добри игри струва милиони долари, затова повечето разработчици няма да рискуват големи бюджети за създаването на продукт за система, която няма голяма потребителска подкрепа. Парадоксално, потребителите няма да похарчат много пари без добро съдържание. Затова  производителите търсят по-евтини варианти и много по-мощни системи. Все още не сме видели игри за виртуална реалност с много високо качество, но потребителите все така продължават да имат интерес. Те искат да изпробват и да купят такива игри. Игри, които са съвместими с очилата и слушалките за виртуална реалност. Определено има признаци за прогрес – големи телевизионни оператори са все по-склонни да проучат усещането за виртуална реалност, както са направили от HBO с техният проект Game of Thrones VR (Игра на тронове). GoPro и други са започнали да предлагат видео камери снимащи на 360 градуса (за виртуална реалност), а YouTube вече е започнал бета тестване на неговото 360-градусово  видео.

Фрагментация

Доскоро големият проблем на VR беше фрагментацията. Игра, предназначена за Oculus, не може да тръгне без съществени модифкации на очилата и слушалките на  Samsung. Случаят вече не е такъв с новата разработена платформа на Unity Technologies. Unity обработва всичката тежка информация и така една игра може да се играе на различни платформи. Ето че разработчиците вече могат да се фокусират върху това, в което те са най-добри, а именно създаването на великолепни игри.

Дистрибуция

Последното препядствие е разпределение на съдържанието, но магазините за приложения на  IOS и Android вече са го преминали. Също така има и дистрибутори, които имат възможност да хостват и да продават съдържание с виртуална реалност с най-високо качество. Така че единственият проблем, за който остава да се погрижат, е да създадат по-добро съдържание  за платформите.

Заключение

Виртуалната реалност се развива все по-бързо и намира повече приложения през последните години. Вече виждаме ограничени заглавия и бизнесът започва да харчи милиарди долари, за да се увери, че тази технология е атрактивна за купувача. Влагат се много усилия, за да може да се усети това уникално преживяване от  всеки. Защото никоя реклама не може да го пресъздаде по същия начин.

 

Този сайт използва бисквитки, тъй като те са важни за работата му. Чрез посещението си, вие приемате нашата Политика за поверителност. Повече информация

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close